TechnologieTeams Phone

Microsoft Teams PhoneMicrosoft Teams is met 270 miljoen actieve gebruikers binnen korte tijd uitgegroeid tot hét professionele samenwerkingsplatform. Behalve voor chatten, videobellen en samenwerken aan documenten kan Teams ook voor vaste telefonie ingezet worden: Teams Phone. Hiermee maak je de hybride werkplek van jouw organisatie nog completer en verhoog je het gebruikersgemak. Wisselen tussen apparaat of applicatie voor telefonie is niet meer nodig. Door jouw medewerkers in staat te stellen hun bereikbaarheid volledig in Teams te regelen, zorg je voor een perfecte scheiding tussen werk en privé.

Vaste telefonie via Teams

Met Teams Phone kies je voor een optimale bereikbaarheid met collega’s, klanten en andere contacten. Je kunt spraak- en video-oproepen rechtstreeks in Microsoft Teams starten en beantwoorden vanaf je gewenste apparaat. Zo blijf je verbonden en krijg je meer gedaan, waar je ook bent. Met de inzet voor vaste telefonie, maak je Microsoft Teams als samenwerkings- en communicatieplatform helemaal compleet. Door de telefooncentrale over te zetten kunnen jouw medewerkers voortaan via Microsoft Teams naar alle telefoonnummers bellen. Zowel met mobiel, laptop als vaste toestellen. Teams biedt diverse functies die je van een telefooncentrale mag verwachten, zoals een menufunctie en wachtrijen. Met Microsoft als telefoon-provider maak je het niet alleen je gebruikers makkelijker, je bespaart ook in de kosten en het beheer wordt eenvoudiger doordat je maar met één partij te maken hebt. Lees meer over bellen met Teams.

Volwaardige telefooncentrale

Teams biedt vele functies die je van een telefooncentrale mag verwachten, zoals een menufunctie, routering en wachtrijen. Teams telefonie is daardoor ook zeer geschikt voor gebruik door bijvoorbeeld recepties en helpdesks. Ook is het mogelijk om rapportages te maken rondom de belgegevens, zoals aantal calls, looptijd etc.

Licenties

Om naar externe nummers te kunnen bellen via Microsoft Teams heb je een Office 365 ‘Phone System licentie’ nodig. Dit zit standaard in een Office 365/Microsoft E5 licentie en is als add-on beschikbaar voor E1 en E3. Hiermee kun je nog niet bellen, maar kun je telefonie activeren. Om volledig te kunnen bellen met Teams zijn er ook belbundels en nummers nodig. Ook is het mogelijk de telefonie oplossing te laten leveren door een zogenaamde Direct Routing provider. Dan worden de telefoongesprekken door een externe partij afgeleverd bij Teams waardoor je geen belbundels en telefoonnummers beschikbaar hoeft te hebben in Teams.

Bellen met Teams Phone SystemCalling Plans

Het is mogelijk om van Microsoft gebruik te maken als telefoon-provider. In dat geval verloopt het beheer van telefoonnummers en de aanschaf van belbundels ook via Microsoft. Via zogenaamde ‘Calling Plans’ koop je vooraf een bepaald beltegoed.

Met Microsoft als provider heb je maar met één partij te maken en kunt je jouw telefonie eenvoudig zelf beheren. In het Office 365 Admin Center kun je eenvoudig licenties aan medewerkers toekennen en zelf de inrichting van wachtrijen bepalen en de toewijzing van telefoonnummers regelen.

Direct Routing

Een alternatief is bellen via ‘Direct Routing’. Heb je een Office 365 Business licentie, is dit zelfs de enige optie. Bij Direct Routing koppel je Teams met een externe telefonie provider, waardoor je via die partij belt. Voordeel hiervan is dat het goedkoper kan zijn voor bepaalde regio’s of omdat je achteraf kunt betalen voor daadwerkelijk gevoerde gesprekken. Nadeel is dat je het voordeel van centraal beheer niet hebt.

Bellen en gebeld worden

Magic Quadrant Teams PhoneBellen en gebeld worden is via Teams Phone net zo eenvoudig als gebruikers gewend waren. Naast alle mogelijkheden van een vaste telefooncentrale, komen er ook regelmatig nieuwe en slimme functies bij. Groot voordeel is dat telefonie zo volledig geïntegreerd is in de omgeving waar gebruikers al werken. Of gebruikers nou thuis op of kantoor zijn, ze zijn op dezelfde manier bereikbaar.

Starten met Teams Phone

Zie jij ook de potentie van Teams Phone voor jouw organisatie? Je bent niet de enige! Alweer voor de derde keer op rij roept Gartner Microsoft als leider in het Gartner Magic Quadrant voor Unified Communications. Teams Phone biedt jouw medewerkers flexibiliteit, optimale bereikbaarheid, een geweldige gebruikerservaring én bespaart tijd en kosten. Wacht niet langer en start met Teams Phone!

Neem voor meer informatie of om eens van gedachten te wisselen met een Teams Phone specialist, contact met ons op via onderstaand formulier.

Webinar bellen met Teams

Meer weten over Teams Phone?

Contactverzoek

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
  • Heiko Wijtenburg

    Account Manager

      • LinkedIn
      • Mail
      • Telefoon
      • 085 – 487 52 21
        heikow@delta-n.nl
        Connect met Heiko
        invisible box