OplossingenCloud SolutionsBellen met Teams
Bellen met TeamsMicrosoft Teams is een krachtig platform voor samenwerking met wereldwijd meer dan 75 miljoen dagelijkse gebruikers. Veel organisaties gebruiken Teams met name voor chatten en online meetings. Door Teams als telefooncentrale te gebruiken wordt het ook mogelijk om via Teams naar externe nummers te bellen. Zo brengt u echt al uw communicatie naar één platform. Naast een voordeel voor de gebruikers, maakt dit het beheer eenvoudiger en levert het potentieel een aardige besparing op de telefoonkosten.
Cloud Telefonie

Cloud telefonie

Maakt uw organisatie nog gebruik van een traditionele telefooncentrale om te kunnen bellen met vaste en mobiele nummers. Vaak is dat een on-premises omgeving die het nodige beheer vraagt. Door over te stappen naar Cloud telefonie hoeft u geen lokale infrastructuur voor uw telefonie meer te onderhouden. Dit maakt het beheer eenvoudiger.

Teams telefonie

Bellen met TeamsDoor te gaan bellen via Teams centraliseert u alle communicatie in uw Microsoft Teams omgeving. Hiermee maakt u het mogelijk om vanuit Teams te bellen naar externe nummers. Zowel vanaf mobiel, laptop als vaste toestellen.

Groot voordeel is dat medewerkers via Teams altijd via de bedrijfscentrale bellen. Hierdoor is het niet meer nodig dat medewerkers aparte telefoons hebben voor privé en zakelijk, of dat er telefoonkosten gedeclareerd moeten worden.

Communicatie op één plek

Door ook uw telefonie via Teams te laten verlopen brengt u echt al uw communicatiekanalen samen.

Eenvoudig beheer

Met Microsoft als provider hebt u maar één leverancier en beheert u eenvoudig zelf uw telefonie.

Handig in gebruik

Gebruikers bellen eenvoudig met Teams via mobiel, laptop of een vast toestel.

De voordelen van bellen met Teams

Eenvoudig bellen en gebeld worden

Bellen en gebeld worden via Teams is zeer eenvoudig, maar werkt iets anders dan bij een intern audio gesprek. Voor gebruikers komt een nieuw onderdeel beschikbaar. Hier kan via een numeriek toetsenbord een nummer ingetypt worden, of gebruik gemaakt worden van favorieten. Een nummer vanaf een website bellen is nog eenvoudiger. Met één klik belt u het betreffende nummer. Het nummer onthouden en overtypen is niet meer nodig. Groot voordeel is dat medewerkers ook vanuit huis via Teams bellen.

Hoe werkt bellen met Teams

Ook gebeld worden via Teams is net zo eenvoudig als via een normale telefoon. Wordt u gebeld, dan gaat uw toestel via de Teams App ‘gewoon’ over en neemt u met één click op. Met als voordeel dat u eenvoudig kunt wisselen van apparaat waarop u op wilt nemen, bijvoorbeeld tussen uw laptop en mobiel. Buiten werktijd schakelt u de app uit en bent u alleen op uw privénummer bereikbaar.

Volwaardige telefooncentrale

Teams biedt vele functies die u van een telefooncentrale mag verwachten, zoals een menufunctie, routering en wachtrijen. Teams telefonie is daardoor ook zeer geschikt voor gebruik door bijvoorbeeld recepties en helpdesks. Ook is het mogelijk om rapportages te maken rondom de belgegevens, zoals aantal calls, looptijd etc.

Licenties

Om naar externe nummers te kunnen bellen via Microsoft Teams hebt u een Office 365 ‘Phone System licentie’ nodig. Dit zit standaard in een Office 365/Microsoft E5 licentie en is als add-on beschikbaar voor E1 en E3. Hiermee kunt u nog niet bellen, maar kunt u telefonie activeren. Om volledig te kunnen bellen met Teams zijn er ook belbundels en nummers nodig. Ook is het mogelijk de telefonie oplossing te laten leveren door een zogenaamde Direct Routing provider. Dan worden de telefoongesprekken door een externe partij afgeleverd bij Teams waardoor je geen belbundels en telefoonnummers beschikbaar hoeft te hebben in Teams. Deze optie is ook geschikt als binnen Microsoft 365 gebruik gemaakt wordt van Business licenties i.c.m. Business Voice.

Bellen met Teams Phone SystemCalling Plans

Het is mogelijk om van Microsoft gebruik te maken als telefoon-provider. In dat geval verloopt het beheer van telefoonnummers en de aanschaf van belbundels ook via Microsoft. Via zogenaamde ‘Calling Plans’ koopt u vooraf een bepaald beltegoed.

Met Microsoft als provider hebt u maar met één partij te maken en kunt u uw telefonie eenvoudig zelf beheren. In het Office 365 Admin Center kunt u eenvoudig licenties aan medewerkers toekennen en zelf de inrichting van wachtrijen bepalen en de toewijzing van telefoonnummers regelen.

Direct Routing

Een alternatief is bellen via ‘Direct Routing’. Hebt u een Office 365 Business licentie, is dit zelfs de enige optie. Bij Direct Routing koppelt u Teams met een externe telefonie provider, waardoor u via die partij belt. Voordeel hiervan is dat het goedkoper kan zijn voor bepaalde regio’s of omdat u achteraf kunt betalen voor daadwerkelijk gevoerde gesprekken. Nadeel is dat u het voordeel van centraal beheer niet hebt.

Van bellen met Skype naar Bellen met TeamsSkype for Business

Gebruikt u momenteel Skype for Business Online voor uw telefonie? Dan is het zaak om over te stappen, aangezien de ondersteuning vanuit Microsoft op 31 juli 2021 stopt. Kijk hier voor meer informatie over de Van Skype naar Teams Migratie.

Hoe ga ik bellen via Teams?

Bent u overtuigd van de voordelen van telefonie via Teams en wilt u de overstap maken? Wij kunnen u begeleiden vanaf advies over de licenties en provider tot en met de uitvoering van de migratie. Wij verzorgen de gehele inrichting en zorgen dat u met minimale downtime kunt bellen via Teams.

Onlangs hebben wij een webinar over dit onderwerp verzorgd, dat u nu direct kunt terugkijken: Webinar Bellen met Teams.

Hebt u vragen of interesse in een vrijblijvende impactanalyse voor uw organisatie? Neem dan contact met ons op via onderstaand formulier.

Vertel mij meer over Bellen met Teams

Contactverzoek

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
  • Heiko Wijtenburg

    Account Manager

      • LinkedIn
      • Mail
      • Telefoon
      • 085 – 487 52 21
        heikow@delta-n.nl
        Connect met Heiko
        invisible box