ReferentiesCloud SolutionsMarktlink – moderne werkplek

Marktlink werkt zorgeloos vanuit de cloud

MarktlinkMarktlink Fusies & Overnames adviseert bij de aan- en verkoop van bedrijven. Omdat snel handelen cruciaal is in de afsluitende fase van een dergelijk traject, is het voor de adviseurs belangrijk om overal en op ieder moment toegang te hebben tot hun informatie. Op kantoor was dat nooit een probleem, maar vanaf andere locaties leverde dat regelmatig problemen op. Medewerkers konden inloggen met behulp van een token, maar de performance was vaak slecht en regelmatig lukte het helemaal niet om toegang te krijgen.

Naar de cloud

Om de medewerkers beter te kunnen ondersteunen bij hun werkzaamheden, was het noodzakelijk de IT-omgeving te moderniseren. Er is gekozen voor een cloud omgeving op basis van Microsoft technologie (Microsoft 365). Aangezien de expertise niet in huis was, is Marktlink op zoek gegaan naar een partner. Vanwege de brede expertise en omdat het gevoel vanaf het eerste contact goed was, is er gekozen voor Delta-N.

Gefaseerd

De grootste uitdaging bij de migratie van de IT-omgeving was, dat een onderbreking niet acceptabel was. Het werk gaat altijd door en informatie moet altijd benaderbaar moet zijn. Door gefaseerd over te stappen en diverse werkzaamheden in het weekend en avonduren te plannen is de overgang soepel verlopen.
Er is gestart met de migratie van de mailboxen naar de Cloud. Vervolgens zijn de persoonlijke schijven naar OneDrive overgezet en de algemene schijven naar SharePoint. Ook CRM is overgezet naar een online omgeving. Alle systemen die voorheen op een lokale server in een private cloud draaiden staan nu in de cloud.
Een groot voordeel van het Microsoft Cloud Platform is, dat alle mogelijkheden aanwezig zijn om de beveiliging goed te regelen. Delta-N heeft een aantal zaken ingesteld zoals Multi-Factor authenticatie en automatische backups op Azure. Er is ook beleid omtrent beveiliging ingesteld, waarmee een aantal zaken automatisch worden afgedwongen, zoals encryptie en  rechten.

Modern beheer

Marktlink GoudaEen belangrijke eis van Marktlink m.b.t. de nieuwe omgeving was, dat ze minder afhankelijk zouden worden van een ICT leverancier. Voor een groot deel was dit al gerealiseerd door de stap naar de Cloud. Beheertaken zoals het toekennen van rechten of het uitrollen van nieuwe laptops kan Marktlink nu eenvoudig zelf. “Als er morgen een nieuwe medewerkers start, hebben we binnen een uur alles klaar. Voorheen duurde dat dagen.”

Geslaagde samenwerking

Luud Zanoni, Project manager: “We zijn zeer enthousiast over het resultaat. Onze medewerkers kunnen nu altijd inloggen en vanaf elke locatie en op ieder device probleemloos werken. Daarnaast zijn we niet meer afhankelijk van anderen voor het beheer. Daarbij hebben we de samenwerking met Delta-N als erg prettig ervaren. Alle medewerkers bleken heel flexibel en zeer bereid om een stapje extra te doen. De bereidheid om de werkzaamheden in de avonduren uit te voeren heeft mede gezorgd voor een soepele overgang, waarbij de onderbreking tot een minimum beperkt bleef.”