OplossingenUser Story mapping sessie

Value Stream Mapping

Heb je wel eens nieuwe functionaliteit toegevoegd die vervolgens helemaal niet gebruikt werd? Of zelfs negatief commentaar van gebruikers opleverde?

De product owner is verantwoordelijk voor het ordenen van de product backlog, en dus voor welke items het eerst opgepakt worden. Het is voor een product owner echter bijna onmogelijk om in zijn eentje tot een complete backlog met optimale ordening komen. Hoe kun je nou op gestructureerde manier de stakeholders erbij betrekken zodat je tot samen de meeste waarde voor je klant bepaalt? User Story Mapping is hier een goede methode voor.

Wat is User Story Mapping?

User Story Mapping helpt om precies te bepalen wat nodig is om zo snel mogelijk waarde te creëren en feedback te genereren van de gebruikers. Dit maakt het mogelijk te schaven aan het product vóórdat het gemaakt is. Hierdoor voeg je altijd alleen functionaliteit toe die daadwerkelijk waarde toevoegt voor de gebruikers.

Wij kunnen voor je een User Story Mapping sessie opzetten en begeleiden. Hierin gaan we ideeën (vaak nieuwe functionaliteit) opdelen in kleine stukjes functionaliteit (user stories). Hierbij wordt bepaald wat er nu echt belangrijk is en als eerste gedaan zou moeten worden. Op deze manierbepalen we een eerste versie van de functionaliteit in de vorm van een release of MVP (Minimum Viable Product).

Een User Story Mapping sessie plannen

Wij kunnen een User Story Mapping sessie bij je faciliteren. Dit duurt 4 dagen plus een halve dag trainingssessie en voorbereiding. Bekijk hier de globale dagindeling.

Voor een zinvolle sessie is een afgebakende brok werk nodig met bij voorkeur minimaal 3 maanden werk. Het (Scrum)team dat de functionaliteit bouwt en de stakeholders moeten beschikbaar zijn tijdens deze periode.

De sessie wordt afgesloten met een presentatie met de bevindingen van het proces en de uitkomst van de story mapping. Het eindresultaat is een duidelijk overzicht welke user stories/ features en epics de meeste waarde voor de organisatie gaan opleveren. Tevens heb je een geordende Product backlog en een roadmap voor de komende maanden.

Wil je een User Story Mapping sessie plannen, of heb je vragen. Neem dan contact met ons op via onderstaande gegevens.

Neem contact met ons op

Contactverzoek

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
  • Miquel Asmus

    Account Manager

      • LinkedIn
      • Mail
      • Telefoon
      • 085 – 487 52 20
        miquela@delta-n.nl
        Connect met Miquel
        invisible box