OplossingenDevOpsTOPdesk koppeling

Veel organisaties die software ontwikkelen maken gebruik van tooling om dit proces te ondersteunen. Voor het registreren en afhandelen van incidenten van de gebruikers van deze software wordt meestal een ander systeem gebruikt. Voor een deel van de gemelde incidenten zal echter gelden dat er een aanpassing in de software noodzakelijk is. In dat geval zullen deze incidenten worden doorgezet naar de ontwikkelafdeling. In de praktijk worden deze incidenten opnieuw ingevoerd, dubbel werk dat tijd kost en de kans op fouten vergroot. Ook de terugkoppeling naar de gebruiker toe ontbreekt nog wel eens. Een koppeling tussen beide systemen levert daarom flinke efficiency winst.

Koppeling

Als Microsoft DevOps Gold Partner zijn wij gespecialiseerd in Azure DevOps en beschikken we over de vereiste kennis en kunde om koppelingen tussen verschillende systemen te realiseren. We hebben een koppeling gerealiseerd tussen TOPdesk en Azure DevOps. Deze koppeling zorgt ervoor dat incidenten vanuit TOPdesk kunnen worden doorgezet naar Azure DevOps. Er wordt een work item gecreerd, waardoor ze door het ontwikkelteam kunnen worden opgepakt. Andersom worden statuswijzigingen van workitems uit Azure DevOps teruggestuurd naar TOPdesk. De TOpdesk kaart wordt geupdate, waardoor support medewerkers op de hoogte zijn van de status en klanten daarover kunnen informeren.

Azure DevOps TOPdesk integratie

Voordelen TOPdesk koppeling

De koppeling tussen TOPdesk en Azure DevOps levert organisaties die regelmatig meldingen doorzetten naar de ontwikkelafdeling flinke efficiency-winst op.

  • Geen dubbele invoer
  • Snellere afwikkeling van incidenten doordat ze direct doorgezet worden
  • Klanten kunnen beter geïnformeerd worden doordat Support over up2date informatie beschikt
  • Minder (mis-)communicatie tussen development en support.
  • Minder licentie-kosten

Jos van Baal, Manager Product Development: " We zijn overgestapt op scrum en hebben alle tools die we gebruiken vernieuwd; daarbij hoorde ook de gerealiseerde koppeling tussen TOPdesk en TFS. Alles wat bij ons dubbel, handmatig, te laat of niet goed gebeurde, is nu verholpen en helemaal geautomatiseerd.”

Aanpak

De koppeling bestaat uit een product (web API) en een stuk klantspecifieke inrichting. Aangezien iedere implementatie van zowel TOPdesk als Azure DevOps anders is, is een aantal zaken niet van tevoren te bepalen, zoals veld mapping, statussen etc. Daarom starten we altijd met een inventarisatie van uw omgeving en exacte wensen. Van welke versies maakt u gebruik, waar moet de Web API gaan draaien etc. Vervolgens wordt de koppeling ingericht. De acties worden in TOPdesk gedefinieerd, webhooks gecreëerd aangemaakt in Azure DevOps.

We hebben de TOPdesk-Azure DevOps-koppeling bij diverse soorten organisaties geïmplementeerd. Bent u nieuwsgierig naar hun ervaringen, hebt u vragen of wilt u een vrijblijvende kostenindicatie? Vul dan onderstaand formulier in of bel 085 - 487 52 11.

Neem contact met ons op

Contactverzoek

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
  • Marcel Timmers

    General Manager

      • LinkedIn
      • Mail
      • Telefoon
      • 085 – 487 52 01
        marcelt@delta-n.nl
        Connect met Marcel
        invisible box