Veel organisaties die software ontwikkelen maken gebruik van tools als Azure DevOps om dit proces te ondersteunen. Voor het registreren en afhandelen van incidenten en wijzigingsverzoeken wordt meestal een ander systeem gebruikt, bijvoorbeeld TOPdesk. Voor een deel van de geregistreerde meldingen zal gelden dat er een aanpassing in de software noodzakelijk is. In dat geval moet de melding worden doorgezet naar de ontwikkelafdeling. In de praktijk worden deze incidenten opnieuw ingevoerd, dubbel werk dat tijd kost en de kans op fouten vergroot. Ook de terugkoppeling naar de gebruiker toe ontbreekt nog wel eens. Voor organisaties die beide systemen gebruiken kan een koppeling tussen TOPdesk en Azure DevOps een aanzienlijke efficiency-winst opleveren.
Meer weten? Bekijk nu het webinar over de TOPdesk - Azure DevOps koppeling on-demand.
Koppeling met Azure DevOps
De koppeling tussen Azure DevOps en TOPdesk werkt beide kanten op. Meldingen in TOPdesk kunnen eenvoudig worden doorgezet naar Azure DevOps. Andersom worden statuswijzigingen van workitems in Azure DevOps teruggestuurd naar TOPdesk.
Zodra een melding vanuit TOPdesk wordt doorgezet, wordt er een work-item gecreëerd in Azure DevOps waar ze door het ontwikkelteam kunnen worden opgepakt.
Dit kunnen incidenten zijn, maar ook geregistreerde wijzigingsverzoeken. De volledige informatie kan worden overgenomen, inclusief eventuele bijlages zoals screenshots.
Zodra de status van een work-item in Azure DevOps verandert, wordt deze statuswijziging teruggestuurd naar TOPdesk. De TOPdesk kaart wordt bijgewerkt, waardoor support medewerkers altijd op de hoogte zijn van de actuele status en klanten hierover kunnen informeren.
Voordelen TOPdesk - Azure DevOps koppeling
De koppeling tussen TOPdesk en Azure DevOps levert organisaties die regelmatig meldingen doorzetten naar de ontwikkelafdeling flinke efficiency-winst op.
- Geen dubbele invoer van incidenten en wijzigingsverzoeken.
- Snellere afwikkeling van incidenten doordat ze direct doorgezet worden.
- Volledige informatie belandt bij het ontwikkelteam, inclusief bijlages.
- Minder (mis-)communicatie tussen development en support.
- Up-to-date inzicht in status van meldingen in TOPdesk.
- De integratie is een SaaS oplossing, dus draait niet in lokale infrastructuur.
- Klanten kunnen beter geïnformeerd worden.
- Toegang tot Customer Portal
Ruim 40 organisaties werken met de koppeling
Samenwerking met TOPdesk
We hebben een officiële samenwerkingsovereenkomst met TOPdesk en werken nauw samen op zowel commercieel als technisch vlak.
De TOPdesk - Azure DevOps koppeling is een standaardkoppeling op basis van de SaaS-versies van beide software producten. De koppeling is goedgekeurd door TOPdesk en ook terug te vinden op de TOPdesk Marketplace.
Heb je vragen of wil je een vrijblijvende kostenindicatie? Vul dan onderstaand formulier in of bel 085 - 487 52 00.
Werk je met GitHub en wil je koppelen met TOPdesk? Neem ook dan contact op.