OplossingenDevOpsTOPdesk koppeling

Veel organisaties die software ontwikkelen maken gebruik van tooling om dit proces te ondersteunen. Voor het registreren en afhandelen van incidenten van de gebruikers van deze software wordt meestal een ander systeem gebruikt. Voor een deel van de gemelde incidenten zal echter gelden dat er een aanpassing in de software noodzakelijk is. In dat geval zullen deze incidenten worden doorgezet naar de ontwikkelafdeling. In de praktijk worden deze incidenten opnieuw ingevoerd, dubbel werk dat tijd kost en de kans op fouten vergroot. Ook de terugkoppeling naar de gebruiker toe ontbreekt nog wel eens. Een koppeling tussen beide systemen levert daarom flinke efficiency winst.

Koppeling

Als Microsoft DevOps Gold Partner zijn wij gespecialiseerd in VSTS en TFS en beschikken we over de vereiste kennis en kunde om koppelingen tussen verschillende systemen te realiseren. We hebben een koppeling gerealiseerd tussen TOPdesk en VSTS/TFS. Deze koppeling zorgt ervoor dat incidenten vanuit TOPdesk kunnen worden doorgezet naar VSTS/TFS. Er wordt een work item gecreerd, waardoor ze door het ontwikkelteam kunnen worden opgepakt. Andersom worden statuswijzigingen van workitems uit VSTS/TFS TOPdesk teruggestuurd naar VSTS/TFS TOPdesk. De TOpdesk kaart wordt geupdate, waardoor support medewerkers op de hoogte zijn van de status en klanten daarover kunnen informeren.

TOPdesk koppeling

Voordelen TOPdesk koppeling

De koppeling tussen TOPdesk en VSTS/TFS levert organisaties die regelmatig meldingen doorzetten naar de ontwikkelafdeling flinke efficiency-winst op.

  • Geen dubbele invoer
  • Snellere afwikkeling van incidenten doordat ze direct doorgezet worden
  • Klanten kunnen beter geïnformeerd worden doordat Support over up2date informatie beschikt
  • Minder (mis-)communicatie tussen development en support.
  • Minder licentie-kosten

Aanpak

De koppeling bestaat uit een product (web API) en een stuk klantspecifieke inrichting. Aangezien iedere implementatie van zowel TOPdesk als VSTS/TFS anders is, is een aantal zaken niet van tevoren te bepalen, zoals veld mapping, statussen etc. Daarom starten we altijd met een inventarisatie van uw omgeving en exacte wensen. Van welke versies maakt u gebruik, waar moet de Web API gaan draaien etc. Vervolgens wordt de koppeling ingericht. De acties worden in TOPdesk gedefinieerd, webhooks gecreëerd aangemaakt in VSTS/TFS.

Neem contact met ons op

Contactformulier

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
  • Roy Driessen

    Roy Driessen

    Account Manager

    085 – 487 52 11
    royd@delta-n.nl