Veel organisaties maken nog gebruik van legacy applicaties. Bedrijfskritische systemen die onmisbaar lijken, maar waarvan de risico’s en problemen in de loop van de jaren toenemen. Doordat het aantal medewerkers met kennis van de verouderde technologie afneemt, wordt het beheer wordt steeds lastiger en duurt het langer voordat problemen verholpen zijn. De kosten van medewerkers die niet verder kunnen met hun werk, kan snel oplopen.
Verlaat kennis de organisatie, dan is aanvullen met nieuwe medewerkers die kennis van de gebruikte technologie bezitten is vaak lastig, zoniet onmogelijk. Wij kunnen het beheer en de monitoring van jouw complexe, legacy systeem overnemen, zodat jij nog even zorgeloos door kunt werken en je kunt richten op de toekomst.
Beheer van complexe verouderde IT-systemen
Legacy systemen zijn vaak ontwikkeld op basis van inmiddels verouderde ontwikkeltalen, zoals C++, MVC of VB. De applicatie werkt op een verouderd ontwikkelplatform, draait in een on-premises datacenter en biedt vaak onvoldoende gegevensbeheer. Ook is er van dit soort oude applicaties vaak geen of slechte documentatie beschikbaar. En doordat een verouderde applicatie ook verouderde security betekent, voldoet de applicatie meestal niet aan de huidige standaard beveiligingseisen, technieken en protocollen. En is er dus meer effort nodig om de applicatie te beveiligen.
Door ons ontwikkelde systemen
Hebben wij jouw applicatie gebouwd, dan kunnen wij uiteraard ook het beheer verzorgen. Met een supportcontract heb jij de garantie dat we binnen de afgesproken tijd reageren op incidenten of problemen.
Zodra een melding bij ons binnenkomt, wordt in overleg de prioriteit bepaald. Vervolgens gaat ons support team aaan de slag om een oplossing te bieden.
Extern ontwikkelde systemen
Is jouw applicatie in-huis ontwikkeld of door een externe partij die niet meer bestaat of de support niet wil of kan leveren? Ook dan kunnen we jouw legacy applicatie in beheer nemen. We starten dan met een analyse van je applicatie om een goed beeld te krijgen van de technische en functionele werking. Op basis hiervan nemen wij het beheer van jouw software as-is over op basis van een Service Level Agreement (SLA).
Onze aanpak
Wij streven naar een partnerschap met de klant, waarbij wij handelen als sparrings-, onderhouds- en beheerpartner. Wij ontzorgen en waken over de continuïteit van de bedrijfsvoering. We sluiten aan bij de werkwijze en systeemopzet van jouw organisatie en beschikken over eigen ticket- en monitoringssystemen.
Onze support afdeling kan jou volledig ontzorgen. Bij fouten of incidenten voeren wij een eerste analyse uit en indien mogelijk stellen wij een workaround voor.
Als blijkt dat support geen oplossing kan bieden, dan wordt de melding intern doorgezet richting developers of engineers om een oplossing te vinden. De Support-afdeling behoudt de regie over de case en blijft jouw aanspreekpunt.
Indien gewenst kunnen we ook het gebruik en verbruik van de Azure resources proactief monitoren en advies geven over een optimale inzet en mogelijke kostenbesparing.
Doorontwikkeling
Heb je het beheer van je applicatie goed geregeld, dan kun je weer even vooruit met je oude vertrouwde applicatie. Toch is het belangrijk om nu ook te starten met vernieuwing. Naast de uitdaging rond het beheer brengt het werken met legacy namelijk nog meer gevaren met zich mee.
Gebruikers werken niet graag met oude systemen en verwachten dat applicaties overal en op ieder apparaat werken. Als dit niet mogelijk is zal de tevredenheid onder gebruikers afnemen. Met als uiterste consequentie dat ze het bedrijf verlaten.
En wanneer het systeem niet gebouwd is om te kunnen voldoen aan hedendaagse eisen, is het ook niet mogelijk om de beveiliging van jouw data te waarborgen. Dat is natuurlijk ondenkbaar in de tijd waarin we nu leven. Het gebruik van verouderde technologie beperkt ook de mogelijkheden om nieuwe functionaliteit toe te voegen.
Indien gewenst voeren wij structureel correctief- en preventief onderhoud aan de producten en de omgeving uit of kunnen wij je applicatie volledig moderniseren.
Contact met Delta-N Support
Als Support klant, kun je 24 uur per dag, 7 dagen per week meldingen bij ons indienen via onze support portal of via e-mail. Tijdens onze openingstijden ma- vrij, 8:30 - 17:30) zijn we bereikbaar op 085 - 487 52 04 en pakken we je meldingen zo spoedig mogelijk op.
Naast support op maatwerk applicaties, is het ook mogelijk om support af te nemen op Microsoft Cloud diensten. Kijk voor meer informatie op Support à la Carte.
Meer weten over het in beheer nemen van jouw applicatie?
Wil je meer weten over de mogelijkheden tot het in beheer nemen van jouw applicatie en/of het moderniseren ervan? Neem dan contact met ons op via onderstaand formulier en we nemen binnen een werkdag contact met je op.