TechnologieCloud SolutionsOneDrive voor Bedrijven

OneDrive for BusinessOneDrive voor bedrijven is een online locatie waar u uw werkbestanden kunt opslaan, synchroniseren en delen. Als onderdeel van Office 365 kunt u met OneDrive voor Bedrijven uw bestanden vanaf elke locatie bijwerken en delen en samen met anderen tegelijk aan Office-documenten werken.

OneDrive vs. OneDrive for Business

OneDrive voor bedrijven (of OneDrive for Business) is iets anders dan de persoonlijke OneDrive wat u mogelijk al gebruikt voor het opslaan van documenten en andere inhoud in de cloud. Hieronder de verschillen.

OneDrive (personal)

OneDrive is gratis, persoonlijke onlineopslag die u bij een Microsoft-account of een Outlook.com-account krijgt. Gebruik OneDrive om documenten, foto’s en andere bestanden in de cloud op te slaan, te delen met vrienden en zelfs om samen aan de inhoud te werken. U kunt zelf bepalen hoe u OneDrive wilt gebruiken.

OneDrive voor bedrijven

OneDrive voor bedrijven is onlineopslag die is bestemd voor zakelijke doeleinden. Uw OneDrive voor bedrijven wordt beheerd door uw organisatie. Hiermee kunt u werkdocumenten delen en er samen met collega’s aan werken. Beheerders van siteverzamelingen in uw organisatie bepalen wat u in de bibliotheek kunt doen.

Werkdocumenten en gerelateerde bestanden opslaan

OneDrive

Als u Office 365 gebruikt, krijgt u 1 TB ruimte in de cloud voor OneDrive voor bedrijven. Als de OneDrive for Business -bibliotheek wordt gehost op een SharePoint-server in uw organisatie, bepalen de beheerders van de organisatie hoeveel opslagruimte er beschikbaar is.

Alle bestanden die u opslaat in OneDrive voor bedrijven, zijn privé, tenzij u besluit deze te delen. U kunt eenvoudig een bestand delen met iedereen in uw organisatie door dit bijvoorbeeld in de map Gedeeld met iedereen te plaatsen. U kunt ook bestanden delen met door u opgegeven collega’s zodat u samen aan projecten kunt werken. Als u bent aangemeld bij Office 365, kunt u mogelijk een bestand zelfs delen met partners buiten uw organisatie, afhankelijk van wat uw bedrijf toestaat.

Wilt u meer weten over in welke situatie u Onedrive for Business gebruikt en van SharePoint? Lees dan ook de blogpost SharePoint vs. Onedrive. Of bekijk het webinar digitaal samenwerken met OneDrive, SharePoint en Teams via onderstaande button.

Webinar on demand: digitaal samenwerken

Neem contact met ons op

Contactverzoek

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
  • Heiko Wijtenburg

    Account Manager

      • LinkedIn
      • Mail
      • Telefoon
      • 085 – 487 52 21
        heikow@delta-n.nl
        Connect met Heiko
        invisible box