Cloud SolutionsBij Delta-N staat de mens centraal

Als technologiebedrijf zijn wij dagelijks bezig met moderne technologie. De mogelijkheden zijn tegenwoordig enorm, maar het is geen wondermiddel. Mits in de juiste handen kun je er echter wel een beetje mee ‘toveren’. “Door veel te investeren in opleiding en ontwikkeling zorgen wij voor de ‘juiste handen’ bij onze medewerkers. Hierdoor kunnen wij voor onze klanten het maximale uit de technologie halen,” aldus algemeen directeur Marcel Timmers.

Bij Delta-N staat de mens centraal

Lange dienstverbanden

Marcel: “Omdat technologie niet alleen complex is, maar ook snel verandert, investeren we al vanaf het begin van ons bestaan veel in opleidingen en het bijhouden van kennis. Om tegelijkertijd voldoende ervaring te kunnen opbouwen, bieden we medewerkers uitdagende projecten. Daarnaast is het mogelijk om via loopbaanpaden intern door te groeien. Dat doen we niet alleen verticaal, maar ook horizontaal zoals in het geval van een developer die op een gegeven moment DevOps-consultant is geworden. Het feit dat meerdere collega’s al sinds de oprichting, dus meer dan 20 jaar, op de loonlijst staan, bewijst dat de strategie werkt.”

Oog voor gezinnen

“Aangevuld met dienstverbanden van tussen 10 en 15 jaar en net afgestudeerden resulteert dat in een uitgebalanceerde en dynamische mix. De jonkies leren natuurlijk van de oude garde, maar andersom evengoed. Zo zijn enkele studenten bezig met nieuwe technologieën als AI en Mixed Reality en daar doen andere collega’s weer hun voordeel mee. We proberen niet alleen goed voor onze medewerkers te zorgen, maar ook een beetje voor hun partners en gezinnen. Zo hebben we eerder genoemde oudgedienden samen met hun gezin op een buitenlandse trip gestuurd. Daarnaast sturen we partners en kinderen op hun verjaardag bloemen respectievelijk een verjaardagskaartje. Of we staan in coronatijd ineens voor de deur om het jaarlijkse paasei te overhandigen.”

Pand 2.0

“Verder zorgen we bewust voor een dosis ‘fun’ en trekken we iedereen geregeld achter hun scherm vandaan. Een deel van die activiteiten heeft een sportief karakter, want ook gezondheid vinden we belangrijk. En het kantoor zelf niet te vergeten. Al voor de coronacrisis zagen we dat het kantoor steeds meer de functie van ontmoetingsplek kreeg. We hebben de lockdown daarom aangegrepen om ons kantoorpand hierop aan te passen. Om concreet aansluiting te houden bij de behoeften van medewerkers doen we twee keer per jaar een medewerkerstevredenheidsonderzoek.”

Activiteiten in de samenleving

“Ook aan de kant van de klant is het ons vooral om de mensen te doen. Het rendement van technologie is immers afhankelijk van de mate van adoptie door degenen die ermee moeten werken. Tot slot merken we dat medewerkers zich extra betrokken voelen door activiteiten voor de samenleving. Zo hebben we voor het kinderdagverblijf van Ronald McDonald in het Sophia Kinderziekenhuis kosteloos een registratie-app ontwikkeld en steunen we lokale ondernemers in crisistijd. Zo snijdt het mes dus mooi aan twee kanten.”