Koppeling Topdesk - TFS

Koppeling TOPdesk - Visual Studio Team Foundation Server

​Veel bedrijven maken gebruik van Team Foundation Server (TFS) om het ontwikkelproces te ondersteunen. Vaak is er daarnaast ook nog een systeem voor het registreren en afhandelen van incidenten bij klanten. De incidenten waarvoor een aanpassing in de software noodzakelijk is, zullen uiteindelijk terecht komen op de ontwikkelafdeling. Een integratie tussen TFS en het helpdesksysteem is daarom een logische stap. Veel bedrijven in binnen- en buitenland maken gebruik van het supportsysteem TopDesk. De integratie tussen TopDesk en TFS is daarom veel gevraagd. 

Koppeling TOPdesk en Team Foundation Server

Als ALM Gold Partner beschikt Delta-N over de vereiste kennis en kunde om koppelingen tussen verschillende systemen te realiseren. Sinds kort heeft Delta-N de TFS - TOPdesk koppeling beschikbaar. Deze koppeling zorgt ervoor dat informatie vanuit TOPdesk kan worden verstuurd naar TFS, en dat de benodigde informatie vanuit TFS ook weer terug kan komen naar TOPdesk. Bij de realisatie van deze koppeling is gebruik gemaakt van de standaard uitbreidingsmogelijkheden van zowel TOPdesk als TFS.
Schematisch ziet de koppeling er als volgt uit.

Schematische weergave koppeling TOPdesk TFS 

Binnen TOPdesk kan een actie worden gekoppeld aan een incident of wijzigingsaanvraag. Door middel van een aanroep naar een webpagina kan de benodigde informatie worden meegestuurd. Delta-N heeft een krachtige mapping-engine waarmee bewerkingen op de data kunnen worden uitgevoerd alvorens hiervan een TFS Work Item te maken. Deze mapping engine is uit te breiden naar gelang de behoeften van de klant. Een TFS work item wordt aangemaakt met een link naar het originele TOPdesk incident. Wanneer een TFS Work Item van status verandert, kan een aanroep worden gedaan naar TOPdesk om informatie bij te werken.

Een TOPdesk - TFS koppeling op maat

De TOPdesk- TFS koppeling is gebaseerd op een standaard TOPdesk workflow en koppelt met de TFS Scrum process template. Neemt u deze koppeling af, dan krijgt u de gehele infrastructuur, de krachtige mapping engine, de server side TFS code, en de basiskoppeling binnen TOPdesk. Aangezien iedere TOPdesk implementatie en iedere TFS implementatie anders is, is een aantal zaken niet van tevoren te bepalen, zoals veld mapping, statussen etc. Daarom is een eendaagse analyse om eventuele additionele wensen en behoeftes in kaart te brengen bij de prijs inbegrepen.

Diverse organisaties maken inmiddels gebruik van deze koppeling. Zoals Telfort, Turien & Co en Isah.  Lees hier de referentie ISAH maakt het met TOPdesk en TFS.

Neem voor meer informatie over deze TFS-TOPdesk koppeling contact op met Roy Driessen via e-mail of op 085 - 487 52 00.