ReferentiesDevelopmentOntsluiten Microsoft Dynamics Nav functionaliteit

Ontsluiten Microsoft Dynamics Nav functionaliteit

NavindeCloud400

Binnen Delta-N wordt gebruik gemaakt van een Timesheet applicatie om de voor klanten gewerkte uren te registreren. De ingevoerde uren worden d.m.v. een batch proces gesynchroniseerd met het achterliggende Microsoft Nav backend dat gebruikt wordt voor de daadwerkelijke administratie en het factureringsproces.
Als onderdeel van een volledige modernisering van de Timesheet applicatie en de uitbreiding met mobile apps is ook de koppeling met Nav aangepast.

Communiceren met Azure

Om verschillende redenen draait de Microsoft Navision backend bij Delta-N intern (on-premise). Om de Nav functionaliteit beschikbaar te maken voor de vernieuwde Timesheet applicatie moest het mogelijk zijn om vanuit Microsoft Azure te communiceren met Delta-N on-premise. Microsoft Azure biedt hiervoor verschillende opties. Eén van de mogelijkheden is het opzetten van een Virtual Network (VNET) tussen Microsoft Azure en het Delta-N netwerk. Hierdoor worden alle resources in het interne Delta-N netwerk toegankelijk vanuit Microsoft Azure. Aangezien alleen communicatie nodig was met Microsoft Nav is er gekozen voor een andere mogelijkheid, namelijk Azure ‘Biztalk Hybrid Connections’. Met behulp van dit Azure product is het mogelijk om vanuit Azure een veilige connectie op te zetten naar één enkele resource in het interne Delta-N netwerk. In dit geval wordt de connectie gelegd naar een intern gehoste web service die de communicatie met Microsoft Nav verzorgt.

Het resultaat is, dat de Microsoft Dynamics Nav functionaliteit nu toegankelijk is vanuit de mobiele apps waardoor het voor Delta-N medewerkers een stuk eenvoudiger wordt om de urenverantwoording te doen.

Lees meer over de vernieuwing van de Timesheet applicatie.