Gemeente Bodegraven – Reeuwijk regelt continuïteit IT-dienstverlening
De gemeente Bodegraven – Reeuwijk wil, zoals vermoedelijk iedere organisatie, de eigen medewerkers zo goed mogelijk faciliteren in hun werkzaamheden. IT speelt hierin tegenwoordig een belangrijke rol. Als organisatie zorg je voor de juiste tools om je medewerkers prettig te laten werken en productief te zijn. Er kunnen zich echter altijd vragen en verstoringen voordoen. Om op ieder moment de kennis en capaciteit beschikbaar te hebben om de juiste ondersteuning te kunnen leveren is voor veel organisaties een uitdaging. De Gemeente Bodegraven – Reeuwijk heeft hier een flexibele oplossing voor gevonden in de vorm van Support à la Carte van Delta-N.
Naar de Cloud
De afgelopen jaren heeft de gemeente voor een aanzienlijk deel van de IT de stap naar de Cloud gemaakt. Voor de IT-afdeling scheelt dit een stuk beheer. Het blijft echter wel noodzakelijk om beschikbaar te zijn voor ondersteuning van de gebruikers. Met een compacte IT-afdeling is het lastig overal kennis van te hebben en op ieder moment de benodigde capaciteit beschikbaar te hebben. Door de positie voor servicedeskmedewerker middels detachering in te vullen was de benodigde kennis wel aanwezig, maar bij ziekte of vakantie was het altijd een flink geregel.
“De samenwerking met Delta-N verloopt buitengewoon prettig. We hebben goede afspraken waar we elkaar wederzijds op kunnen aanspreken. Delta-N is een partner die goed bij onze organisatie past en waarmee we samen kunnen leren en verbeteren.”
- Ralph Wagter, informatiemanager Gemeente Bodegraven-Reeuwijk -
Support op maat
Door te kiezen voor Support à la Carte is de stap gemaakt van het afnemen van ‘uren’ naar het afnemen van ‘prestaties’. De verantwoordelijkheid voor de ICT dienstverlening ligt nu bij Delta-N. Ralph Wagter: “In het geval van uitval zorgt Delta-N automatisch voor een vervanger die op de hoogte is van onze omgeving en afspraken. Voor mij is dit een zorg minder. Ik hoef me niet meer druk te maken over de bezetting met getraind IT personeel. Het wordt gewoon geregeld!”
“We hebben ook goede afspraken gemaakt over de regie. Dankzij een kort wekelijks overleg waarin o.a. verloop, escalaties en andere bijzonderheden besproken worden, worden bijzonderheden altijd tijdig gesignaleerd en komen we nooit voor verrassingen te staan. We hebben sowieso ook een beter inzicht gekregen in de hoeveelheid en aard van de calls en de doorlooptijd doordat Delta-N de support heel professioneel heeft ingericht.”
“Een ander voordeel van dit support concept is, dat we nu ook direct toegang hebben het team cloud specialisten van Delta-N voor de tweede lijn support. Dat is een belangrijke meerwaarde. Delta-N is zo een kennispartner, dat zorgt voor een heel stuk rust.”
Continuïteit gewaarborgd
“Terugkijkend hebben we met de keuze voor Support à la Carte een goede stap gezet. Het is een zorg minder, biedt diverse voordelen met als belangrijkste winstpunt dat de continuïteit van de IT-dienstverlening nu gewaarborgd is.”
Project: uitbesteding IT dienstverlening
Organisatie: Gemeente Bodegraven - Reeuwijk
Branche: Overheid
Producten/diensten: Support à la Carte, Microsoft 365