ReferentiesDevelopmentDigitale transformatie van een bergingsbedrijf

Digitale transformatie van een bergingsbedrijf

De van Eijck Groep, een holding met diverse mobiliteitsgerelateerde werkmaatschappijen, ondergaat digitale transformatie om de dienstverlening richting klanten te verbeteren en klaar te zijn voor de toekomst. Van Eijck is gespecialiseerd in dienstverlening in auto- en vrachtwagentransport, berging, hulpverlening, constructie van bergingsvoertuigen en het leveren van vervangend vervoer. Achter deze dienstverlening vindt een grote variëteit aan processen plaats om de (gestrande) weggebruiker(s) te helpen.

Digitaliseren processen

Voor de ondersteuning van deze processen werd gebruik gemaakt van een verouderde automatiseringsoplossing.
Dit resulteerde in veel foutgevoelig (papier-)werk, voor zowel de medewerkers langs de weg als de interne kantoororganisatie. Door de belangrijkste processen te digitaliseren met een centraal systeem, wil Van Eijck een grote stap vooruitzetten.

Na een uitgebreide analyse is besloten om de primaire bedrijfsprocessen onder te brengen in Microsoft Dynamics 365. Daarnaast is er voor de buitendienstmedewerkers een mobiele oplossing ontwikkeld die hen procesmatig ondersteunt bij het uitvoeren van de werkzaamheden.

Buitendienst medewerkers moeten bij ieder incident gestructureerde informatie (kenteken, naam, merk, etc) en ongestructureerde informatie (zoals foto’s) vastleggen. De complexiteit van de oplossing wordt veroorzaakt doordat de bergers vooraf niet precies weten wat ze zullen aantreffen.

Ieder type incident heeft een eigen formulier, waar per dienst specifieke velden moeten worden geregistreerd.
Door deze medewerkers te voorzien van een mobiel device met een App met dynamische formulieren, wordt het voor de medewerker eenvoudiger gemaakt om de juiste informatie te registreren. De medewerker hoeft alleen het type melding te selecteren, waarna de App automatisch het juiste formulier met bijbehorende velden genereert.

Dankzij de ontwikkelde integratielaag in Microsoft Azure wordt de data uit het formulier opgeslagen en doorgezet naar het CRM systeem. Tevens zorgt de integratielaag ervoor dat meldingen vanuit leveranciers zoals, verzekeraars en leasemaatschappijen, automatisch omgezet en opgeslagen worden in het systeem van Van Eijk. Hierdoor kunnen de leveranciers gebruik maken van hun eigen systeem om incidenten te melden.

Omdat er niet in elke situatie internet beschikbaar is, is de app zo ontwikkeld dat deze ook offline (zonder internetverbinding) te gebruiken is.  Synchronisatie met het centrale systeem vindt dan automatisch plaats zodra er weer verbinding is.