CBZ automatiseert proces rondom verzuimbezoeken
Het proces rondom het aanvragen van verzuimbezoeken en de terugkoppeling van rapporteurs is behoorlijk arbeids- en papierintensief. Reden voor CBZ om dit te automatiseren via de ontwikkeling van het klantportaal CBZelf. CBZ automatiseert verzuimbezoeken via het klantportaal CBZelf. Om het voor gebruikers nog gemakkelijker te maken, is CBZelf gekoppeld aan het door de doelgroep veelgebruikte VerzuimSignaal. Beide projecten zijn gerealiseerd door Delta-N.
CBZelf: klantportaal voor aanvragen verzuimbezoek
CBZ is een ervaren en professionele organisatie met de ambitie om het werkgeluk in Nederland te vergroten. Dit doen zij door oplossingen te bieden om verzuim te voorkomen en mensen bewust te maken van hun (verzuim)gedrag.
CBZ automatiseert verzuimbezoeken met CBZelf, een klantportaal voor werkgevers en gespecialiseerde verzuimdienstverleners. Dit systeem automatiseert het aanvragen van verzuimbezoeken en het terugkoppelen van bevindingen door rapporteurs. Zowel klanten als de klantenservice van CBZ maken gebruik van dit systeem.
Met CBZelf kunnen gebruikers eenvoudig verzuimbezoeken aanvragen, aanpassen en inplannen. Ook het invoeren en genereren van rapportages verloopt efficiënter. Het beheer van klantgegevens en het draaien van managementrapportages zijn onderdeel van de backend.
“Het spreekt voor zich dat de koppeling de gebruikers
grote voordelen oplevert, zoals extra gebruiksgemak en
de besparing van kostbare tijd!”
- Eric Emmen, Directeur CBZ -
Er zijn diverse technieken en patterns gebruikt en er is unit testing toegepast om kwaliteit te borgen en de applicatie onderhoudbaar te houden. Het klantportaal CBZelf is ontwikkeld in zeer nauwe samenwerking met CBZ Verzuimbezoeken. Er is ontwikkeld volgens het Scrum framework, waarbij de volledige functionaliteit van TFS (source control, automatic builds, work item management en test management) is benut. CBZ automatiseert proces rondom verzuimbezoeken.
Koppeling met VerzuimSignaal
De doelgroep, die bestaat uit o.a. gecertificeerde arbodiensten, verzuimdienstverleners, werkgevers, verzekeraars en bedrijfsartsengroepen, maakt naast CBZelf veelal ook gebruik van het verzuimvolgsysteem VerzuimSignaal. Omdat deze systemen deels van dezelfde gegevens gebruik maken zou een koppeling grote gebruikersvoordel en opleveren. Op verzoek van CBZ heeft Delta-N daarom een koppeling tussen CBZelf en VerzuimSignaal gerealiseerd.
Eric Emmen, Directeur van CBZ, is zeer tevreden met het resultaat. “Wij bieden de koppeling als extra service gratis aan onze klanten. Hierdoor kunnen zij nu rechtstreeks vanuit VerzuimSignaal verzuimbezoeken aanvragen bij CBZ. Dit zorgt voor extra gebruiksgemak en besparing van kostbare tijd.
De voordelen voor de eindgebruikers
- CBZ automatiseert verzuimbezoeken, waardoor dubbele invoer wordt voorkomen. Bekende gegevens uit VerzuimSignaal worden automatisch ingevuld.
- Het aanvraagformulier kan indien nodig worden aangepast of aangevuld.
- Directe verzending van het aanvraagformulier vanuit VerzuimSignaal.
- Statuswijzigingen van het verzuimbezoek zijn direct zichtbaar in VerzuimSignaal.
- Zowel de aanvraag als de rapportage worden in VerzuimSignaal opgeslagen.
Bij de ontwikkeling van CBZelf zijn diverse technieken en unit testing toegepast om de kwaliteit te borgen. CBZ automatiseert verzuimbezoeken met een geavanceerd klantportaal dat is ontwikkeld met de volledige functionaliteit van Azure DevOps (source control, automatic builds, work item management en test management). Daarnaast verzorgt Delta-het applicatie onderhoud van het klantportaal en de koppeling.
Project: Ontwikkeling klantportaal CBZelf
Organisatie: CBZ
Branche: Zakelijke dienstverlening
Producten/diensten: Azure DevOps, diverse ontwikkeltechnieken en patterns, Scrum