OplossingenChatbot

Chatbots spelen een steeds grotere rol in dechatbot - inleiding communicatie van bedrijven. Dat is niet gek, want chatbots worden steeds beter en ze kunnen steeds meer. Chatbots worden ingezet om werkzaamheden te automatiseren, zoals chatgesprekken op een website, leads te genereren of ervoor te zorgen dat klanten bij de juiste afdeling uitkomen.

Voordelen chatbot

Werk je nog niet met bots, dan zou dat bij de huidige krapte op de arbeidsmarkt een serieuze overweging kunnen zijn. Waarom? Dat leggen wij aan de hand van een aantal voordelen uit.

24-7 - chatbot

24/7

Een chatbot is 24/7 inzetbaar. Chatbots zijn niet gebonden aan werktijden en kunnen daardoor 24 uur per dag en 7 dagen in de week actief zijn om vragen van klanten te beantwoorden. Hierdoor kunnen klanten jou ook bereiken buiten kantoortijden, wat ervoor zorgt dat de klanttevredenheid omhoog gaat.

Angular TrainingSchaalbaar

Chatbots zijn eindeloos schaalbaar. Met een storing kunnen chatbots eindeloos worden opgeschaald om klanten te woord te staan. Dit zorgt ervoor dat medewerkers geen overuren hoeven te draaien om de gesprekken met klanten op te pakken.

geld besparen - chatbotGeld besparen

Bij een chatbot komen veel standaard vragen binnen, zoals waar een pakketje blijft. Dit zijn makkelijke vragen om door een chatbot te worden afgehandeld. Zo houdt de klantenservice tijd over om essentiële vragen te beantwoorden. Ook wordt er geld bespaard als er daardoor minder klanten iemand van de klantenservice willen spreken.

leadgen - chatbot

Leadgeneratie

Met een chatbot is het makkelijk om leads te genereren. Een voorbeeld is om een contactformulier toe te voegen aan je chatbot.

 

Chatbots met artificial intelligence

De opkomst van generatieve AI heeft aanzienlijke veranderingen teweeggebracht in de ontwikkeling van chatbots. Het heeft de potentie om chatbots aanzienlijk te verbeteren, maar het vereist ook zorgvuldige implementatie en monitoring.

Personalisatie

Met generatieve AI kunnen chatbots gepersonaliseerde interacties bieden door gebruikersvoorkeuren en -geschiedenis te analyseren. Dit verhoogt de betrokkenheid en tevredenheid van gebruikers.

Verbeterde Conversatievaardigheden

Generatieve AI stelt chatbots in staat om meer natuurlijke en contextueel relevante gesprekken te voeren. Dit betekent dat chatbots nu beter kunnen inspelen op de nuances van menselijke taal en complexere vragen kunnen beantwoorden1.

Efficiëntie en productiviteit

Generatieve AI kan repetitieve taken automatiseren en efficiënter uitvoeren, wat de productiviteit verhoogt en kosten verlaagt. Dit maakt het mogelijk voor bedrijven om hun klantenservice te verbeteren zonder extra personeel in te zetten.

Creativiteit en innovatie

Generatieve AI stelt chatbots in staat om creatieve oplossingen en antwoorden te genereren die verder gaan dan vooraf geprogrammeerde scripts. Dit opent nieuwe mogelijkheden voor innovatieve toepassingen en diensten.

Uitdagingen en risico’s

Hoewel generatieve AI veel voordelen biedt, brengt het ook uitdagingen met zich mee. Zoals het risico op het genereren van ongepaste of onnauwkeurige antwoorden. Het is belangrijk om mechanismen te implementeren om deze risico’s te beheersen.

Chatbot mogelijkheden

Chatbot Development

Bij de ontwikkeling van een chatbot komt veel kijken. Code moet worden geschreven of aangepast, flows moeten juist zijn en de chatbot moet de juiste antwoorden geven op het op het juiste moment. Ook moet de chatbot worden gevoed met content.

Daarom maken wij gebruik van het Microsoft Bot Framework. Dit is een hulpmiddel voor het bouwen, implementeren en beheren van chatbots. Het Bot Framework bevat hulpprogramma’s, sjablonen en gerelateerde AI-services.

Zo zorgen wij ervoor dat er een kwalitatieve en op maat gemaakte chatbot wordt gebouwd die aan alle eisen voldoet.

Chatbot Portaal

Een chatbot moet continu up-to-date blijven. Alleen zo zo wordt ervoor gezorgd dat een chatbot de juiste antwoord blijft geven.

Wij leveren een chatbot portaal, zodat op een gemakkelijke manier je content beheerd kan worden op een centrale locatie. Het portaal is gemaakt om bruikbaar te zijn voor zowel developers als niet-developers.

Co-Creatie

Het is ook mogelijk om samen met een van onze developers een chatbot te ontwikkelen. Onze developer(s) draaien dan mee met jouw ontwikkelteam. Niet alleen krijgen zo jouw eigen ontwikkelaars ervaring met tools, maar we zorgen dat onze kennis wordt overgedragen op jouw  developers.

Chatbot Consultancy

Wanneer jouw ontwikkelteam de ervaring mist, is het niet erg om een expert er bij te halen. Gezamenlijk lossen wij alle vraagstukken en problemen op. Daardoor helpen wij jou over die vervelende hobbels heen, zodat het ontwikkeltraject weer op de rails komt en er een chatbot komt die aan alle eisen voldoet.

 

Neem contact met mij op

Contactverzoek

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
  • foto van onze accountmanager Antoin van der Ben

    Antoin van der Ben

    Account Manager

    Plan een meeting

    • LinkedIn
    • Mail
    • Telefoon
    Bel: 085 – 487 52 23
    E-mail: antoinvdb@delta-n.nl
    Connect met Antoin
    invisible box