Onderwijs Round Table
De ontwikkelingen gaan razendsnel en het is belangrijk om aan te haken. Een bekende valkuil voor scholen is echter dat ze teveel zelf willen doen, terwijl het bijna onmogelijk is om alle kennis in huis te hebben en zelf alle ontwikkelingen bij te houden. Het inrichten en bijhouden van een IT-omgeving kan meestal beter overgelaten worden aan een gespecialiseerde IT partner. Tegelijkertijd is het belangrijk je niet over te leveren aan een externe partij. Door de juiste vragen te stellen aan je leverancier behoud je grip op belangrijke aspecten, zoals security.
Omdat instellingen veelal met dezelfde thema's worstelen organiseren we op woensdag 13 februari een Round Table voor ICT coördinatoren in het onderwijs. Het doel van deze sessie is het uitwisselen van kennis en ervaring rond het thema: 'digitaal samenwerken op school'. Deborah van der Kuil zal de middag inleiden met een presentatie over haar ervaringen bij de Laurentius Stichting. Aan de hand van een aantal stellingen zullen we verder over dit onderwerp discussiëren.
Tijdens de tweede sessie gaan we in op de huidige stand van zaken m.b.t. de technologie om de digitale samenwerking tussen collega's en leerlingen te faciliteren. Denk hierbij aan Office 365 met toepassingen als Microsoft Teams, SharePoint en OneNote.
Schrijf u nu in via het formulier onderaan de pagina en kom 13 februari uw ervaringen delen en leren van experts en vakgenoten.
Round Table voor het onderwijs
Wat: interactieve sessie om kennis en ervaring uit te wisselen
Wanneer: woensdag 13 februari 2019, 15:00 - 17:00 uur.
Doelgroep: (bovenschoolse) ICT coördinatoren, ICT beleidsmedewerkers van het PO, VO en MO.
Locatie: kantoor Delta-N Den Haag (route)
Kosten: gratis
Agenda 13 februari | Onderwijs Round Table |
---|---|
14:45 - 15:00 | Ontvangst |
15:00 - 15:40 | Grip op ICT - Deborah van der Kuil, Laurentius Stichting |
15:40 - 16:10 | Discussie |
16:10 - 16:50 | Samenwerken op school, de laatste stand van zaken - Martijn Eikelenboom |
16:50 - 17:00 | Wrap up |
17:00 - 17:30 | Borrel |