Samenwerkingsportaal

​Meer dan ooit wordt er buiten de muren van kantoor en op verschillende soorten mobiele devices gewerkt. Om dit als bedrijf te ondersteunen, moeten medewerkers waar ze ook zijn, toegang hebben tot hun werk en kunnen samenwerken met anderen. En anderen beperkt zich hierbij niet tot de collega’s binnen de organisatie. Samenwerken en kennis delen gebeurt ook met klanten, leden, leveranciers en andere partners. SharePoint is hét platform voor samenwerkingsportalen om eenvoudig, veilig en efficiënt informatie te delen met wie u wilt.

Samenwerkingsportalen op basis van Microsoft SharePointSamenwerkingsportaal op basis van SharePoint

SharePoint biedt een online omgeving waar gebruikers eenvoudig en veilig informatie kunnen vastleggen en delen. Microsoft biedt met SharePoint en SharePoint Online (Office 365) een krachtig platform om informatie te beheren, te delen en samen te werken. U kunt informatie vanuit andere systemen toegankelijk maken waardoor een centraal informatieplatform ontstaat. Een SharePoint portaal integreert naadloos met de Office applicaties van Microsoft.

Kennis delen met collega’s

Met een portaal of intranet op basis van SharePoint stroomlijnt u de samenwerking en kennisdeling binnen uw organisatie. Of u nu werkt binnen afdelingen, projecten, klantteams of een combinatie daarvan, SharePoint is zo in te richten dat iedereen toegang heeft tot de juiste documenten en dossiers. Door templates, workflows, dossiers uniform in te richten werkt u overzichtelijk, gebruikersvriendelijk en voorkomt u fouten. Uw SharePoint portaal is uit te breiden naar een volwaardig en volledig geïntegreerd document management systeem.

Dankzij de krachtige social tools zoals Yammer en Office Groups verbetert  de communicatie tussen uw medewerkers.

Succesvolle klantportalen bij Isah

OSamenwerken bij Isahm de (digitale) samenwerking tussen medewerkers van verschillende afdelingen te faciliteren is bij Isah een centraal platform op basis van SharePoint gerealiseerd. Een belangrijk onderdeel hiervan wordt gevormd door de interne klantsites, waarop alle informatie rondom een klant is samengebracht. Het werken met interne klantportalen is een groot succes geworden. Door gebruik te maken van een duidelijke vaste structuur en herhaling (templates) is het voor medewerkers duidelijk waar ze informatie kunnen vinden en waar ze het kunnen opslaan. Hierdoor was ook slechts zeer beperkt training nodig. Vanwege het succes ontstond de wens om ook de samenwerking met klanten op deze wijze te ondersteunen. Hierbij is gekozen voor SharePoint Online in Office 365 omdat het beheer scheelt en omdat  Office365 betere mogelijkheden biedt om met mensen buiten de eigen organisatie samen te werken. Lees meer>>

Een online portaal opzetten

Of u SharePoint nu inzet voor samenwerking binnen of buiten de organisatie, goed ingericht levert u een betere samenwerking en communicatie op, een centrale en veilige plek om uw informatie op te slaan en die overal en op ieder device toegankelijk is.

Delta-N beschikt over een team SharePoint en Office 365 specialisten die u kunnen helpen bij het opzetten van een online portaal voor samenwerking en kennisdeling. Of het nu binnen uw organisatie of met externen. Wij hanteren een vaste project aanpak, waarbij we u het gehele traject ondersteunen, van advies en ontwerp tot realisatie en ondersteuning bij gebruik en acceptatie.

Meer weten over SharePoint samenwerkingsportaal

Neem voor meer informatie over de inzet van SharePoint als samenwerkingsportaal contact op met Edwin Plooster via 085 - 487 52 15.